Uncategorized

The love detective :: Alexandra Potter // Ревю

Тъй като още в началния пост в този блог ви писах, че тук ще става дума за предимно чиклит, е време да спазя обещанието си 😀 Ще пиша първо за последната книжка, която прочетох от жанра, а след известно време ще ви разкажа и за някои други 🙂

alexandrapottercover

Александра Потър е вероятно най-любимата ми чиклит авторка и съм почти убедена, че съм изчела всичките й писания (edit: открих едно, което не съм чела! Захващам се! 😀). Книгата е преведена на български под заглавието “Индия – рецепта за любов” и няма да спра да се удивлявам как английските заглавия биват претворявани в абсолютно несвързани по смисъл български такива 😀 Не само на книги, но предимно на филми… Както и да е. Явно така са решили. Така да бъде. Все пак, да, става дума за Индия в книгата; става дума за любов, така че вероятно има лек смисъл. Но дали авторката е искала така да се казва книгата, това е друг въпрос 😀

 

Накратко за какво става дума в книжката /копирано от helicon.bg/:
Любовта следва неотлъчно Руби Милър…
Тя е писателка на романтични истории с щастлив край. Но нейната собствена не завършва щастливо: когато открива, че годеникът й е лъжлив задник, губи вярата си в любовта. Както и вдъхновението си.
Затова, когато сестра й я кани на слънчева ваканция в Индия, за да забрави проблемите си, Руби взема първия самолет и се впуска в шеметно приключение.

После всичко се случва прекалено бързо:
– сестра й е влюбена в инструктора си по йога и бяга, за да се омъжи тайно
– багажът на Руби е откраднат
– красив, но досаден американец е единствената й надежда да оцелее в Индия
– странен и смешен шофьор на бял амбасадор е техният гид по разнебитените пътища на страната.
Руби бързо научава, че индийската храна може и да не е толкова пикантна, колкото е смятала, да яздиш камила не е същото, като да яздиш пони, и едно от най-важните неща в Индия е да имаш винаги под ръка руло тоалетна хартия.
Започналото пътуване в търсене на сестра й скоро се превръща във вихрено пътешествие, което я среща с различни романтични места и… истории! И където я очакват сюрпризите на любовта…

„Защото такова е положението с любовта – тъкмо когато си мислиш, че си разбрал всичко, и тя има навика да те изненадва.”

И, разбира се, анотацията казва почти всичко за книгата. Вероятно сте се досетили и какъв е краят й. Естествено, че изключително предсказуем като за чиклит роман, вечният happy end (ох, добре де, без спойлери повече).
Защо обаче трябва да се прочете книгата. Е, “трябва” е прекалено задължаващо. Нека да ви кажа какво ми хареса и защо смятам, че си заслужава четенето.
Като цяло чиклит романите са основното ми четиво, тъй като ме разтоварват. В такава фаза от живота си съм, че въпреки че всичко ми е да наред, психически имам нужда да избягам от реалността, а какво по-добро бягство от лек, лесно четящ се роман, в който се говори за любов, приключения и прекалено шастливи и излъскани сюжети. Хайде, хайде, кой може да си позволи от днес за утре да замине за Индия и да прекара там един месец без последствия за бюджета му? 😀 Или коя 30-годишна жена може да си позволи да живее в Лондон, в собствен апартамент, при това достатъчно голям и луксозен? Алоооо, чували ли сте цените за наем на тези места?! Но, да си представим, че всичко това е възможно и нашата героиня Руби не само може да си го позволи, но и го прави. Купува си самолетен билет до Индия от днес за утре сутрин, разбира се, последният възможен и просто заминава. Оттам насетне анотацията ви разказва какво се случва. Но истината се, че начинът, по който са описани сцените в книгата, те кара самият ти да се пренесеш в Индия. Както съм ви казвала, обичам да си представям всеки детайл от една история съвсем образно и вярвам, че всеки страстен четец го прави. Така, че защо да не отидем на едно доста странно пътешествие из Индия, а? При това в сезона на сватбите! Ах, цветни копринени сарита, индийски танци в стил Боливуд, пищни картини на приказни градове, едно шеметно пътешествие с влак ииии Тадж Махал – това чудо на архитектурата, този символ на вечната любов, построен от монголския владетел Шах Джахан в памет на починалата му съпруга. Ехххх, размечтавам се за едно пътешествие до тази Индия, показана така идеално, без беднотията, която цари там. Нооо, да се върнем все пак на хубавото хаха

Книгата се чете буквално на един дъх, страхотна е за леко лятно развлечение и дори те кара да започнеш да флиртуваш. Макар и да съм щастливо омъжена, докато четях така ми се прииска отново да изпитам тръпката на зараждащата се любов, да изживея първите трепетни мигове от срещите с любимия… Книга, която връща вярата в любовта или, която ще остави у вас впечатлението, че любовта НЕ съществува, защото на никой не му се случват такива неща.
Е, на мен ми се случи приказната любовна история и затова, четейки тази книга, си припомнях началото на връзката ми със съпруга ми и това до голяма степен върна тръпката у мен. Защото, нека си признаем и това: в един момент, особено след като ожените, тръпката отстъпва място на уважението и взаимното разбирателство; приемате човека до себе си за даденост и точка. А не трябва! Трябва да се борите за любовта си всеки ден; да я предизвиквате; да я изживявате; да я подклаждате. Оп, пак се отплеснах 😀

Ако трябва да обобщя, всъщност това е, което ме привлича в книгата: красивата, макар и вероятно тривиална вече, любовна история; така предизвикващи фантазията сцени  на действие; последователно, но и леко загадъчно развиващ се сюжет, който те кара да четеш още и още, за да стигнеш до щастливия финал най-накрая. Е, разбира се,  щастлив с лек twist 😀 Отново, изключително характерно за чиклит романите – няма щастие без задължителният misunderstanding няколко страници през финала.
Но, стига спойлери, нали обещах хахахах

Чели ли сте книжката?
Очаквам вашите мнения, ако да 😉
Усмивки, 
Мери

Standard

One thought on “The love detective :: Alexandra Potter // Ревю

  1. Ох аз съм така със Cecelia Ahern, но това е единствения чик лит който чета. Снимката е уникална, а аз нямам търпение за един друг твой пост 😀 😀 😀

    Like

Leave a Reply

