Uncategorized

Школа по готварство “Храна на любовта” // Ники Пелегрино

Много италианска храна ви е необходима под ръка (канолито на снимката далеч не е случайно :D), ако решите да прочетете тази книга, а на финала й ще се залетите да купувате необходимите продукти, за да се сготвите някоя от рецептите, описани от авторката. А това дори не е книга за готварство!

ИЗДАТЕЛСТВО: Art Plus
СТРАНИЦИ: 330
МОЯТ РЕЙТИНГ: ♦♦♦♦♦
НАКРАТКО: Не бих казала, че е най-лежерното четиво, но със сигурност историите увличат читателя и го карат да чете, докато не разбере какво се случва. И финалът… изненадва.

hranazalubovtareview

Анотация: Четири жени пристигат в закътано италианско градче, където са се записали в школа по готварство. Всяка от тях е достигнала до кръстопът в живота си и италианската храна не е най-важното, което те търсят в планините на Сицилия.
Мол е гастроном по душа, но и изтощена работеща майка, поела най-накрая към мечтаната ваканция.
Лондонският топ адвокат Триша също си е взела почивка от напрегнатата работа и задълженията към семейството си.
Валъри е потопена в скръб след смъртта на любимия си и не знае как да продължи живота си без него.
Наскоро разведената Попи пристига в Сицилия, за да опознае мястото, на което е израснал дядо ѝ преди да емигрира в Австралия.
Лука Аморе управлява школата по готварство като предава на учениците си рецептите, достигнали до него от поколения жени от рода Аморе. Той очаква и този курс да бъде като всички останали, но неочаквано в кухнята му прехвърчат искри, създават се приятелства и се споделят тайни. Нищо вече няма да е същото за никого от тях.

♥♥♥

Първата ми мисъл, когато видях книгата беше: “Ехааааа, вдъхновение за готвене”. И след това прочетох анотацията. В книгата, макар да се описани коя от коя по-апетитно рецепти за различни традиционни сицилиански ястия, в крайна сметка нищо изобщо не се касае до храната.

Това е книга за любовта – случайната любов, която те хваща абсолютно неподготвен и те разтърсва до степен да пожелаеш тотална промяна в живота си;

Това е книга за ревността – болезнена,изгаряща, причиняваща промяна в хората, които си смятал за най-близки; предизвикваща те да извършваш немислимото, за да се домогнеш до това, което си мислел, че е твое; караща те да нараниш този, който всъщност обичаш;

Това е книга за живота след смъртта – как да продължиш, когато не виждаш светлина, а всичко и всички ти напомнят за живота, който си изгубил; животът на любимия човек, този, който си открил прекалено късно, но който ти е дал всичко;

Това  е книга за последните дни  – за това как трябва да изживееш или по-точно как НЕ трябва да изживяваш последните си дни; когато знаеш, че си неизлечимо болен, а това те довежда до краха и смяташ, че дори оставащото ти време, без значение колко е то, е реално обречено на мизерно съществуване и мислиш, че нямаш времето да промениш света, в който живееш. Но в крайна сметка – осъзнаваш, че грешиш. Осъзнаваш, че останалото ти време е тук и сега, и тук и сега ТИ можеш да си промяната. Книга, която те учи, че не трябва да сядаш и да чакаш смъртта с примирение.

Това е книга за разочарованата и неудовлетворена от живота жена, която търси спасение от скучното си и еднообразно ежедневие; която търси тръпката и я намира, но на каква цена?

И колкото и сериозно да ви обясних за какво е тази книга, тя всъщност е приятно четиво, което просто ти показва едно красиво кътче от Италия (за което между другото не съм особено сигурна, че е толкова красиво от разказите на мъжа ми, който беше миналата година по работа там хахах Повярвайте ми, показа ми снимки… Сицилия от книгите не е Сицилия от реалността). Това е едно четиво, което ще ви вдъхнови да пътувате, но и ще ви вдъхне увереност да преследвате мечтите си, защото показва именно какво може да се случи, ако дръзнете да преминете границата на “това не е за мен, на мен никога няма да ми се случи” и “такива неща се случват само в книгите и филмите“. Дори и да е така, всъщност нищо и никога не трябва да ви обезкуражава и да ви спира да се развивате, да преследвате целите си, да постигате мечтите си.

Финалът на книгата за мен лично беше леко разочароващ. Той не е този очакван happy end за всички, само за някои. Но не това ме разочарова. Разочарова ме фактът, че накрая авторката показа единствено категорично какво се случва с живота на само една от главните героини. Останалите три героини и то по-специално една, чиято история ме грабна чак накрая и ме разтърси, останаха някак на заден план и книгата бе набързо приключена. А можеше да продължи със сигурност още. Историите сякаш останаха недоразказани. Оставени на въображението на читателя, а това на мен не ми допада. Обичам свършеността, целостта, ако ще й финалът да разплаква, то поне да е там. Какво се случва с Мол ще остане въпрос с неизвестен отговор в главата ми доста време. А аз не обичам да имам неизяснени въпроси в главата си. Пречат ми и ме тормозят хахааха

И в крайна сметка, не приемайте всичко толкова сериозно, колкото ви го обясних 😉 Книжката със сигурност не е must read или life changer, но ме наведе на дълбоки размисли за живота, така както направи преди време Eat, pray, love 🙂 По този повод отивам да си изям декорацията от снимката в компанията на книга номер 5 за годината – предадох се на Сара Маас! 😀

Усмивки, 
Мери

Standard

6 thoughts on “Школа по готварство “Храна на любовта” // Ники Пелегрино

  1. Много обичам такъв тип книги. Поредицата “Шоколад” е подобна, а имам и една красотичка ме чака “Барселона, гореща като шоколад”. В книги в които хранта и нещата от живота се преплитат в едно цяло са ми слабост. Като на всяко добро теле 😀

    Liked by 1 person

    • Изтеглих си Шоколад миналата седмица и смятам да я прочета след като приключа със Сара Маас хаха А ме чакат и GirlBoss и Метеоритът на Дан Браун хаха Имам нужда от повече часове в денонощието хахаахахах

      Like

Leave a Reply

